søndag 2. januar 2011

Oppsummering av juleøl-test 2010!

I år har jeg hatt min andre juleøl-test. Det er alltid like hyggelig, og når man får slike gode tilbakemeldinger bidrar det til at jeg kommer til å fortsette, ikke bare med juleøl, men med nye tester av alle mulige typer øl i tide og utide i mange år fremover.

Jeg har testet mange gode øl, og ett som jeg ikke klarte å drikke opp. Norske bryggeri er flinke, og da spesielt de som brygger i et noe mindre skala, men når ikke helt opp til de aller flinkeste i verden når det gjelder juleøl. (Det er ene og alene min mening) Ser dog frem til mange gode år som ølkjenner og ølliker, når jeg nå ser at det gryr opp nye bryggeri i neste hver ei grend i Norge.

Årets resultat er delt i poløl og butikkøl, men ikke nasjonalitet. Dere merker fort hvilket utsalg jeg har prioritert.

I klassen for beste poløl:
Jeg kommer nå til å fortsette blogging om øl - kom gjerne med tips om hvilke øl som skal testes.

Ha et riktig godt nytt øl-år! Snakkes om litt

2 kommentarer:

  1. Godt Nytt År!
    Mye godt juleøl her, og jeg ser igjen at vi har mange sammenfallende smaker.
    Skulle gjerne hørt din mening om "ekstrem"-ølene til Nøgne Ø; Dark Horizon 3, Sweet Horizon og Red Horizon. Jeg synes ihvertfall disse er veldig spennende, men de er jo ganske spesielle til øl å være.

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg òg.
    Takk for tilbakemelding! Jeg tar gjerne å tester de ekstremølene til Nøgne Ø. Jeg liker øl med mye smak (foruten juleølet Brew Dog ;)) og kommer til å test disse etterhvert.

    Takk for tips!

    (Du har en veldig god blogg forresten)

    SvarSlett