fredag 3. desember 2010

Juleøl-test: Nøgne Ø, God jul, 8,5%

For en en duft og aroma!
Jeg vil absolutt anbefale dette ølet, enten til pepperkakene på julekvelden eller til pinnekjøttet. Dette tror jeg er et fullkomment øl, som det er verdt å bruke pengene på.
Det har en fin mørk farge og et skum som legger seg fint på toppen av glasset. Smaken starter med å være rund, men går fort over til en mer bittrere ettersmak. Bitter i denne sammenhengen er ikke ensbetydene med at det er dårlig - tvert om. Nøgne Ø er kompromistløst, og det merker man. Det er skjelden det kommer dårlige varer ut i fra dette lille bryggeriet i Grimstad.

Serveres med en tempratur på 12 grader celcius for best aromatisk opplevelse.
Poeng: 95 av 100
Pris: 64,90
Hvor: Vinmonopolet

3 kommentarer:

  1. flott blogg du he, Tommy! Og nydelig øl det der, ej he allereie kjøpt inn nokre flaske og satt i kjellaren:) trur du den går at med fenalår?

    SvarSlett
  2. Takk Eirik. Den tror jeg passer ypperlig til fenalår. Jeg tror faktisk jeg skal teste det selv.

    SvarSlett
  3. Står seg godt gjer den og. Tre år på baken er godt for smaken. (Gamalt jungelord)

    SvarSlett