lørdag 27. november 2010

Juleøl-test: Julebrygg, 7%, Ægir Bryggeri


Dette er et meget godt juleøl.
Fin i fargen, godt skum og en fyldig smak. Dette ølet gleder jeg meg til å prøve med pinnekjøttet, men kan klart anbefale ølet til å nytes alene. Det har det fortjent.

Evan Lewis, amerikaneren som flyttet til Flåm, har ikke skuffet med dette brygget heller. Det er mye godt øl fra den kanten, så det er bare å dra ut og kjøpe øl fra Ægir.

Tilbake til dette ølet, så vil jeg si at det blir bedre og bedre etter hvert, og at man bør la det stå litt i romtemperatur før man drikker det. Det er mer aroma og lukt som kommer frem når det er litt varmere enn 4,5 grader.

Skal man trekke frem noe som kunne ha vært bedre, så vil jeg si at de mangler noe "julesmak". Kjennes ut som om det er tuftet på bryggeriets IPA, noe som ikke nødvendigvis er negativt - siden det er et fantastisk øl - men jeg forventet noe mer "jul"

Summasumarum: Dette er et øl man kan nyte mange av. 83 av 100 poeng.

Pris: 68,90
Hvor: Vimonopolet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar