tirsdag 22. mars 2011

Øltest: Guinnes, Kilkenny Irish Beer Draught, 4,3%

Dette ølet ble jeg først kjent med i 18 årsalderen. På den tiden var dette øl sort som natta og altfor mye smak. Slik er det nok ikke lengre.

Ølet har et nydelig tykt, karamell-aktig skum til å begynne med, men det taper seg fort. Fargen i ølet er mørk kobber. Smaken bærer preg av malt, og egentlig ikke så mye mer.

Et helt greit øveøl for nybegynnere, men der stopper nok min anbefaling.

Poeng: 52 av 100
Pris: 29,90 + pant
Hvor: Dagligvarehandelen.

4 kommentarer:

  1. Au, det var et hardt slag. Kilkenny er et av mine favoritt-øl. :-) Har du noen andre å anbefale?

    SvarSlett
  2. Øystein: Du skal drikke det du liker og ikke legge deg flat for andres meninger, men du skal samtidig ha øynene åpne for nye smaker og opplevelser.

    SvarSlett
  3. Henger meg på Storemy's anbefaling. Smaken er som baken vet du, den er delt. Jeg ville ha tatt en tur på polet og kjøpt en Ægir IPA, eller Midtfyn Bryghus sin stout. Eller hvilket som helst annet øl enn Kilkenny ;-)

    SvarSlett
  4. storemy: Hehe... Joda, det er sant det. Men jeg har vel en tendens til å holde meg til det kjente, og er alltid åpen for forslag fra folk som mener noe annet er bedre. :-)

    SvarSlett