søndag 2. januar 2011

Juleøl-test: Haandbryggeriet, Bestefar, 9%


Sesongens siste juleøl-test er Haandbryggeriets Bestefar. Ølet er, slik jeg har forstått det, nytt av året. I følge etiketten skal dette ølet nytes som kveldskos, gjerne foran peisen. Det gør jeg gjerne!

Selve brygget er friskt på lukt og smak, noe som er uvanlig for et slikt mørkt øl. Skummet er høyt og fyldig og gir assosiasjoner til en imperial stout. Dette er et øl som jeg kunne ha kost meg lenge og vell med, men dessverre kjøpte jeg bare èn og de er selvsagt utsolgt på polet. Jeg gleder meg allerede til jul!

et godt, fyldig, friskt, mørkt og smakfullt øl som fortjener all den ros den kan få.

Dette var som sagt sesongens siste test av juleøl. Jeg kommer tilbake med en oppsummering av denne julens tester.

Poeng: 90 av 100
Pris: 69,80 kr
Hvor: Vinmonopolet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar