torsdag 23. desember 2010

Juleøl-test: Ølve på Egge, Vinterblot, 4,5% (2009)


Da har jeg kommet meg på juleferie i Steinkjer, og far byr på fjorårets juleøl brygget av Ølve på Egge sin bryggerimester Haakon Kvam på Versterelnan, Sør-Beistad i Nord-Trøndelag .

Ølet har en fin gyllen farge, med en god sødme og fylde. Dette ølet passer veldig bra til pinnekjøttet, og jeg gleder meg til i morgen da jeg får årets brygg sammen med julematen. Skal man frem trekke noe som kunne ha vært bedre, så er det at det er noe "dødt".

Bildet er hentet fra www.drikkeglede.no, da jeg ikke har hatt mulighet til å ta bilde nå. Muligheter for at bildet blir oppdatert kan i løpet av jula er stor.

Konklusjonen er at ølet er veldig godt på smak, men får trekk for at det er en smule dødt.

Poeng 88 av 100
Pris: ??
Hvor. Kan kjøpes i utvalgte butikker i Sør-Norge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar