tirsdag 31. mai 2011

Øltest: Mikkeller Beer Geek Bacon, 7,5%

Fargen er noe mørkere enn orginalen, men den samme fine karamellfargete skummet er her òg. Den lukter av ild røyk som minner litt om spekemat – eller skal jeg faktisk si bacon? Smaken bærer preg av en mild røyksmak som er med deg gjennom hele smaksforløpet. Under røyksmaken finner jeg litt kaffe og litt sjokolade. Jeg strever litt med denne ølen, og klarer ikke helt å finne ut hva jeg mener om det.

Vertskapet hadde disket opp med flere typer behandlet hjort – blant annet speket hjort. Dette kom på bordet nå, og jeg måtte teste ut hjorten. Den står til meget godt. Et godt stykke håndarbeid av vertskapet. 

Når jeg nå så tok en slurk av dette øl ble det et helt annet øl. Det lille salte stykket med speket hjort, gjorde at
malten, sødmen og fruktigheten i ølet ble mer fremtredende – og ølet faktisk mye bedre. 

Dette er det som er så spennende med å smake, teste og drikke øl. Man vet aldri hvordan et øl reagerer når du 
får mat til – det er veldig spennende. 

Poeng før hjort: 54 av 100, poeng etter hjort: 74 av 100
Test nummer: 169

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar