torsdag 25. august 2011

Øltest: Midtfyns Bryghus, Barley Wine, 10%

For en fantastisk nydelig farge, med et lett fint skum som holder seg lenge. Det må være av den fineste mørke kobberfargen jeg har sett. Den er klarhet som fanger blikket og gjør at du nesten ikke har lyst til å ta blikket vekk fra det. Når jeg setter nesen bort til glasset blir den fylt med en nydelig og fyldig karamellduft, ispedd litt sjokolade og vanilje.

I det jeg fikk ølet i munnen ble de forventingene jeg hadde til et fyldig, rundt og smakfylt øl - på langt nær innfridd. Jeg føler dette er altfor lett. Ja, det har noe ettersmak av karamell og sjokolade, men for- og mellomsmaken er ikke der, samt at det er for mye smak av alkohol i ølet. Dette trenger nok mer lagring slik at det får mer fylde i seg, for kvaliteten i ølet er godt.  Mangel på fylde og smak, gjør at dette ølet ikke kommer lengre opp enn litt over midt på treet.

Poeng: 55 av 100
Pris:
Hvor: Walkendorf i Bergen
Testnr: 201

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar