mandag 16. mai 2011

Øltest: Hornbeer, Hophorn Black IPA, 9,3%

Bildet er hentet fra flickr
Dette ølet kommer fra det danske bryggeriet Hornbeer lokalisert i Kirke Hyllinge. Dette er det første brygge mitt fra dette bryggeriet, og det er et godt øl, så det blir garantert ikke det siste. 

Ølet jeg har foran meg er svart, med et lite gjennomskinn, og med et lett skum. Lukten bærer preg av av lær og
humle. Jeg gleder meg til å smake. For en opplevelse det var! Den smaker av sjokolade, lakris og maltdrops og 
har en god fyldig munnfølelse. Denne munnfølelsen etterfølges av en nydelig beskhet og humlebitterhet.

Et spennende konsept dette med å blande IPA med stout. Jeg liker det. 

Poeng: 84 av 100 
Pris: 99,- 
Hvor: Olympen mat- og vinstue.
Test nr: 159

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar