fredag 22. april 2011

Øltest: Aass, Bock, 6,5%

Denne klassikeren fra Aass smakte jeg første gang i en ølklubb som jeg var med å opprette i studietiden. Grunnet til at jeg hadde tanken om en slik klubb, var at jeg var nysgjerrig på all den ølen som begynte å komme på polet. Og hva er vel bedre da enn å teste de sammen med gode venner. Dermed var Mannskoret Arme Ridderes "hemmelige" Øllaug stiftet, og øl ble testet over en lav sko. Det var vår purunge lærermester Pete H, som en kveld kom med denne bock-ølen fra Drammens - i følge han - store stoltet Aass og selvsagt ble den servert til bløtkake da dette blir anbefalt på flaska. Hva jeg ga ølet i poeng den gangen vites ikke på grunn av at dette var den siste testen denne kvelden.

Denne ølen har vunnet pris for beste utenlandske mørke øl i USA, og har en søtlig maltsmak. Ølet er mørkt og har et fint skum som ligger fint i glasset. Smaken bærer preg av den kraftige maltbruken, men et veldig godt øl som helt klart anbefales.

Poeng: 71 av 100
Pris: 29,60
Hvor: Vinmonopolet
test nr: 130

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar