lørdag 8. januar 2011

Øltest: Midtfyns Bryghus, Imperial Stout, 9,5%

Siden det har vært et "storslepp" av dansk øl på polet i dag, tenkte jeg at jeg skulle prøve et øl fra Midtfyns Bryghus, siden de jeg bestilte på nett ikke kommer før til uka. (Stay tuned)

Dette var en fantastisk god stout! Den dufter nydelig av sjokolade, er et godt balansert øl med smak av sjokolade (selvfølgelig), kaffe og jeg synes jeg kjenner et lite hint av lakris i starten av ettersmaken.

Denne ølen må serveres ved en temperatur på 10-14 grader for å bringe frem alle de gode smakene, så ta den rett fra kjeller eller la den hvile litt etter du tar den ut fra kjøleskapet.

Denne kommer jeg garantert til å drikke igjen, og igjen. Det er veldig godt. Har ikke prøvd noe fra dette bryggeriet, men nå blir det å saumfare øl fra de. Dette er starten til å bli et favorittbryggeri.

Poeng: 94 av 100
Pris: 75,10 kr
Hvor: Vinmonopolet

3 kommentarer:

  1. Chili Triple er et gøy øl fra dem, ellers finnes Double IPA på de fleste pol. X-porter tok vi inn i januar, deres beste øl etter min mening. For øvrig et samarbeid med Brewverij De Molen i Nederland!

    Eddie Szweda serverer helst denne i romtemperatur, så den bør være minst 14 grader som du sier!

    Forøvrig en fin blogg du har her, jeg følger med! :)

    SvarSlett
  2. Takk tilbakemelding. Det er morsomt å drive på med dette. (Og du har no drømmejobben)

    Jeg var på polet i dag, og da la jeg merke til Chili Triple, men ble ikke med meg hjem. Neste gang tar jeg det med meg! X-porter har jeg bestilt gjennom nettsidene hos polet samme dag som slippet, men har ikke sett noe til det enda. Satser på at det kommer snart.

    Gleder meg til å samarbeide med deg, og dere, i DomKom.

    SvarSlett
  3. Et meget meget fantastisk øl! Har selv vurdert det på bloggen jeg skriver på:

    http://erotiskflukt.wordpress.com/2011/06/21/%C3%B8oooool-midtfyns-bryghus-imperial-stout-95/

    -Domino

    SvarSlett