søndag 23. januar 2011

Øltest: Jacobsen (Carlsberg), Dark lager, 4,5%

Jeg har i lengre tid nesten bare testet øl fra øl(vin)monopolet, så nå må jeg teste noen av butikkølene som er å finne.

Jeg starter med Carlsbergs sitt "mikrobryggeri"-øl, Jacobsens Dark lager. Jeg hadde en fantastisk opplevelse i fjor, med bryggeriets juleøl, så jeg har store forventninger.

Denne lageren har en fin gyllen farge med et friskt og lett skum. Den er frisk og og smakfull, og jeg vil si at dette er et ganske godt øl med smak av honning og karamell. Kanskje en smule for søtt.

Summasumarum et helt ok øl, som passer godt til en litt kraftig middag eller som kos.

Poeng: 70 av 100
Pris: ca 25,- (glemte å ta med meg kvittering)
Hvor: Meny

2 kommentarer:

  1. Eg likte denne svært godt ei stund. Hadde nokre flotte stundar på Cementen med denne ølen og backgammon, men av ein eller annan grunn sa det plutsleg stop, og no klarar eg ikkje lenger like denne... Pussig

    SvarSlett
  2. Snodig Steinar, men den er noe søt så det kan være at du har blitt litt mer bitter ;) - i smaken altså...

    SvarSlett