torsdag 2. desember 2010

Juleøl-test: E. C. Dahls juleøl, 6,5%

Dette ølet har jeg store forventninger til. Jeg har alltid hatt gode opplevelser med juleølet fra Trondhjems stolte bryggeri - E. C. Dahls.

I år - om i fjor - så skuffer de ikke. Jeg de har funnet oppskriften, og holder seg til den. Det bør de gjøre i all fremtid, for dette ølet er godt. Fin gyllen farge, nydelig tykt skum og en duft og aroma som er jula verdig.

Dette ølet passer derimot ikke så godt alene som en nytedrikk, men sammen med pinnekjøttet er dette perfekt!

Skal vi konkludere med en poengsum, så vil jeg gi dette ølet 89 av 100 poeng. Bakgrunnen er todelt. 1) Det er et veldig godt øl med god balanse, som passer meget godt til julematen. 2) Ølet er fra Trøndelag - og det er jeg òg.

Pris: 28,30 + pant
Hvor: Vinmonopolet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar