fredag 23. desember 2011

Juleøltest: Mikkeller, Til Fra Via, 8%

Ølet er kølsvart med et nydelig karamellfarget høyt skum. Lukter kraftig av kaffe og brent malt. Etterhvert finner jeg òg julekrydder som anis eller nellik og litt kanel.

Smaken bærer preg av at det er en porter med tilsatt krydder for å få opp julestemningen. Ølet er halvfyldig og godt balansert med surhet og god humlebitterhet mot slutten. Surlighet mot slutten, gjør den til et godt øl å ha en romjulskveld - eller lille julaften som meg.

Jeg skulle kanskje ønske litt mer krydder i smaken, men det kan hende at jeg forlanger for mye etter Underlig Jul fra Nøgne Ø.

Et godt valg.

Poeng: 85 av 100
Pris: 75,90
Hvor: Vinmonopolet
Tetsnr: 301

2 kommentarer:

  1. Mmmm, glad jeg har 3-4 av den under trappa...

    SvarSlett
  2. Jeg må finne ut hvor den der trappa er ;)

    God jul!

    SvarSlett