lørdag 3. september 2011

Øltest: Tsingtao, kinesisk lager, 4,7%

Jeg har nå bodd i Trondheim en stund, og ølet har ført til at jeg har truffet mange kjekke folk. De neste 5 testene er gjort under et arrangement på Den Gode Nabo i Trondheim. Der holder ølklubben Det gode øls klubb foredrag og øltesting hver 2. tirsdag i måneden kl 19:00. 

Det gode øls klubb er en ølklubb som ønsker å bidra til økt bevissthet og kunnskap rundt øl på et bredt grunnlag. Klubben fokuserer på mangfold, kvalitet, kultur og tradisjon. (hentet fra flygeblad)

Det første ølet vi fikk servert var en kinesisk lager - spennende.

Ølet har en lys gyllen stråfarge med et lett fint skum. Ølet lukter veldig syrlig, med et hint av malt. Maltkarakteren kommer mer frem i smaken, mens syrligheten får en mye mindre fremtredende rolle. Ølet lukter betraktlig bedre enn det smaker. Det er nesten ingen smak etter den første slurken, så den forventningen jeg hadde etter at jeg luktet på det, ble dessverre ikke innfridd.

Et øl jeg ikke anbefaler i det hele tatt.

22 av 100 (pga lukten ved første møte)
Pris: -
Hvor: Den Gode Nabo
Testnr: 216

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar