mandag 11. april 2011

Øltest: Tiger, Lager, 4,6%

Tiger er et asiatisk bryggeri som startet opp 1932 og har i følge nettsidene vunnet en rekke medaljer i diverse ølkonkuranser. Dette ølet jeg har foran meg er flaggskipet deres og finnes over hele verden.

Ølet er strågult av farge, med et lett skum. En frisk øl, med lite smak og ingen fylde. Første gang jeg hørte om ølet var når ei venninne snakket så varmt om det en gang vi var på omvisning på Samfundet i Trondheim i 2006, men har ikke fått smakt på det før nå. For min del så er ikke dette ølet det beste jeg har smakt, men ikke det verste heller.

Poeng: 34 av 100
Pris: 28,-
Hvor: Meny
Test nr: 119


1 kommentar:

  1. Det hadde jeg helt glemt! Må innrømme at dette ikke er et av mine favorittøl lenger, men en god start for ei som holdt på med øltilvenning i Thailand :) Nå er det IPA som er favoritt, aller helst Ægir eller Haandbryggeriet sin.

    SvarSlett