mandag 2. mai 2011

Øltest: Big-T Brewery, Ale, 5-6 %

Som jeg har skrevet om før i denne bloggen så har jeg mitt eget lille hjemmebryggeri. Jeg har 4 batch på samvittigheten, alle brygget med maltestrakt. Denne ølen jeg nå har foran meg brygget jeg til påske i fjor, men jeg syntes ikke noe om den da så jeg satte den i øleskapet mitt å tenkte ikke mer på den før jeg nå skulle rydde. Skapet er fult, da jeg ikke har hatt lyst eller hjerte til å tømme ut et - som jeg trodde - mislykket øl.

Det ølet jeg har foran meg har en fantastisk klar og mørk farge, med et lett skum. Ølet har en god bitterhet, men kunne hatt mer fruktighet, kullsyre og fylde. Bryggeren må få seg litt mer erfaring, så kommer dette til å bli bra.

Uansett er dette en god og frisk øl.

Poeng: 59 av 100
Pris: -
Hvor: Big-T Brewery
Test nr: 145

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar