torsdag 3. november 2011

Øltest: Mohawk, Rye Lager, Wiener-type, 5,3%

Dette er et bryggeri som drar rundt hos andre bryggeri å brygger. Det ølet jeg har foran meg er brygget av Gamla Slottkällans Bryggei. Dette er en Rye lager, en halvmørk lager. ølet er brygget på rugmalt og har en totalmengde på nesten 20% rug - noe som er mye til å være øl. Rug er en type malt som har mye krydder i seg, men her har bryggeren tilsatt mye fruktig amerikansk humle og karamellmalt for å balansere ølet.

Jeg kjenner lukten av humlen, men lite av rug og andre aromaer. Det har en fin mørk farge, og er et godt balansert øl mellom humle og malt. Jeg får dessverre en litt vannete ettersmak, men den kompenseres av et hint god karamell i midtsmaken. Dette er et lettdrikkelig øl som jeg gjerne drikker opptil flere ganger.

Poeng: 68 av 100
Pris: -
Hvor: Systembolaget
Testnr: 237

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar