fredag 7. januar 2011

Øltest: Page 24 Réserve Hildegarde Blonde, 6,9%

Dette ølet er brygget på grensen av Belgia, på fransk side. Ølet fikk jeg i julegave fra min stebror, Jan-Eirik, og er mitt første øl fra Frankrike. Jeg vet at franskmennene er flinke til vin og cognac, men fransk øl - det har jeg ikke hørt mye om, så jeg hadde egentlig ikke noen store forhåpninger til ølet

Fargen er fin og gyllen med et godt, høyt og friskt skum. Ølet bærer preg av en kraftig fruktsmak som kan minne om lambic øl. Det har en fin fylde den første tiden det er i munnen, men ølet har dessverre en veldig liten ettersmak etter min mening. Jeg hadde forventet mer smakfull ettersmak, da det er anbefalt å drikke ved en temperatur på 6-8 grader.

Summasumarum er det det beste franske ølet jeg har smakt. Ølet bærer preg av at det er brygget i nærheten av Belgia, da det minner mye om diverse belgiske øl jeg har smakt. Jeg blir ikke helt klok på ølet, men for dere som ønsker å utvide ølhorisonten er dette et fransk øl som kan anbefales.

Poeng: 55 av 100
Pris: 87, 10
Hvor: Vinmonopolet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar