lørdag 29. januar 2011

Øltest: Flying Dog Brewery, Snake Dog IPA, 7,1%

Kveldens siste øl kommer i fra et, for meg, ukjent bryggeri fra USA - Flying Dog Brewery. Denne IPA'en fant jeg pakket ned i en eske på polet på Lagunen i Bergen. Hvorfor, vet jeg ikke. Dette ølet er i hvert fall et godt øl!

Ølet har et lett lyst skum, og en fin gyllen farge. Smaken minner meg om Ægirs IPA og Julebrygg, noe som blir bekreftet ytterligere når jeg leser hvilken humle disse bruker - Columbus Hops. (Et siste hint er at Ægirs bryggerimester, Evan Lewis, brygger sin IPA på amerikanske tradisjoner)

Så, ølet er et godt, friskt, bittert (60 IBU- The International Bittering Units scale), men har en ettersmak som jeg ikke synes er så veldig god. Kan dessverre ikke beskrive den, så den må oppleves selv.

Uansett så er dette et godt øl, som holder god kvalitet.

Poeng: 77 av 100
Pris: 41,90 kr
Hvor: Vinmonopolet

3 kommentarer:

  1. Denne likar eg svært godt. Nydeleg øl som ein med fordel kan ha ståande klar i kjøleskapet om lysta skulle bli for stor.

    SvarSlett
  2. Vet om to andre øl fra samme bryggeri, Gonzo-øl og en til .. hva het den da? Gonzo-øl var ikke god, etter min smak! Men kanskje jeg må prøve meg på denne, så lysere og bedre ut :)

    SvarSlett
  3. Kanskje du finner det her?
    http://www.flyingdogales.com/

    Jeg vil anbefale deg å prøve dette hvis du liker lyst øl. Har du noen spesielle preferanser når det gjelder øl, Ida?

    SvarSlett