lørdag 18. desember 2010

Juleøl-test: Brew Dog, Santa Paws, 8,2%

Dette ølet var ikke noe for meg. Det hadde en sterk smak, og ikke minst lukt, av kanel. Kanel er et krydder jeg setter langt ned på smakstigen, så derfor får dette ølet lite poeng fra meg.

Brew Dog er et skotsk lite bryggeri som har laget mye godt øl, blant annet verdens sterkest øl på 32%, så det var litt skuffende at de ikke har brygget et eget juleøl, men tatt "stout-oppskriften" og tilsatt en mengde med kanel og kakao.

Kakaosmaken fordufter i kanelsmaken, så jeg mener de har feilet på blandingsforholdet mellom disse to krydderiene.

Ikke et øl jeg vil anbefale, men for de som er synes kanel er fantastisk så er dette ølet for de!

For første gang i historien klarte jeg ikke å drikke opp det jeg hadde i glasset.

Poeng: 20 av 100
Pris: 49,90
Hvor: Vinmonopolet

4 kommentarer:

  1. Jeg er veldig på linje med deg på de aller fleste juleølene du har smakt, men akkurat her er vi tydeligvis helt uenige.
    Jeg synes denne var nydelig. Det er riktignok mye kryddersmak i den, men jeg synes faktisk krydderet var godt balansert.
    Har registrert at det er veldig sprikende oppfatninger av denne ølen og det er jo bare morsomt.
    Fin blogg!

    SvarSlett
  2. og jeg er mest enig med Kjempetorsken.
    http://storemy.wordpress.com/2010/12/22/brewdog-santa-paws/

    SvarSlett
  3. Ja, her er vi uenig. Jeg fikk aldri smaken på dette ølet. Synd, da jeg vet disse er flinke. Det er det som er så morsomt med øl, man kan få så mange forskjellige reaksjoner på et enkelt øl.
    Til Kjempetorsken: Takk for tilbakemelding. Har vært innom din og, og jeg synes det er en stilig, og bra blogg du har. Gode anmeldelser!

    SvarSlett
  4. BrewDog har faktisk laget 2 øl som er sterkere enn det du nevner her på 32%.
    Sink The Bismarck - 41%
    The End Of History - 55%
    Bare nevner det.
    ellers må jeg jo takke for en god, informativ ølblogg.

    Jonas :-)

    SvarSlett