onsdag 1. juni 2011

Øltest: Mikkeller Beer Geek Breakfast Bourbon Edition #463 10,7%

Fargen er som de foregående, mørk med et fint lett karamellfarget skum. Jeg luktet fra flaska før jeg hadde det i glasset og fant en sterk eim av røyk, men når jeg fikk det i glasset ble den kraftige røyklukten borte til fordel for en søtlig bourbounlukt, søt soyasaus, vanilje og peanøtter. Dette er et øl man bare vil lukte og lukte på. Jeg glemmer nesten at jeg skal drikke dette ølet. 

Smaken bærer veldig preg av å ha blitt fatlagret på bourbounfat. Det har en god sødme, men også et hint av en frisk syrlighet og en noe pikant ettersmak. Den småbiter deg litt. En litt tørrhet i ettersmaken trekker ned. Lukten tilsier at dette er et 100 øl for min del, men smaken og den manglende balansen i ølet gjør at jeg havner der jeg havner. Ølet er for spesielt interesserte, men helt klart et godt stykke arbeid. 

Poeng: 64 av 100
Test nummer 170

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar