tirsdag 13. september 2011

Øltest: Two Brothers Brewing, The bitter end pale ale, 5,2%

Dette bryggeriet, two brothers brewing co, er et nytt bryggeri for meg. Jeg fikk denne pale aleen personlig fraktet fra USA til Trondheim.

Ølet er fantastisk rødbrundt med et høyt lett skum. Det har en aroma som minner om amerikansk ipa.

Når jeg så tar ølet i min munn blir ipa-antagelsene jeg hadde, bekreftet. Det smaker bittert som en ipa, men mangler fylde. Dette er en kraftig humlete pale ale. Noe navnet antyder, for det er faktisk en veldig bitter end.

Ikke en øl etter min smak, men helt klart et kvalitetsøl. Det blir en for kraftig humlekarakter for meg da jeg heller tar en øl med en større maltkarakter i seg.

Poeng: 58 av 100
Pris: - 
Hvor: USA
Testnr: 225

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar