torsdag 8. september 2011

Øltest: Nøgne Ø, Brown Ale, 4,5%

Ølet har en fin mørk farge, med et lett fint karamellaktig skum. Det lukter godt av karamell, sjokolade og litt lakris. Jeg får en forventing av et godt fyldig og smaksrikt øl.

Ølet fyller munnen veldig bra, med en fin avrundet fylde, og balansen mellom malt sødme og bitterhet - og et hint av røyk er perfekt. Dette ølet tror jeg passer perfekt til en grillet entrecote. Eller som det står på flaska: En hamburger! Jeg gleder meg allerede til neste grill-/burger-middag.

En jordete ettersmak ligger lenge igjen og gjør at man bare har lyst på mer av ølet. En god brown ale, som helt klart fortjener vært skussmål han får.

Poeng: 79 av 100
Pris: -
Hvor: Meny, eller annen butikk med godt ølutvalg
Testnr: 221

Funfact: Dette er en av tre øl jeg fikk i gave fra mine tidligere kolleger ved Fridalen skole, derav det fine slipset. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar