fredag 26. august 2011

Øltest: Nøgne Ø, Tiger Triple, 9%

Når jeg åpnet flaska var ikke ølet sen med å komme ut. Artig med øl som skriker etter å komme i glasset før du hele tatt tenker å helle på flaska.  Nok om det. Ølet er lys i fargen med en fin gyllen tone. Skummet er fraværende når det får roet seg i glasset, men før det var det absolutt ikke fraværende.

Ølet lukter av citrus og belgisk gjær. Både synet og lukte gjør at jeg gleder meg til å smake. Dette er et godt øl. Smaken minner meg om gode balanserte tripler fra klostrene i Belgia. God balansert mellom citrus, frukt, karamellmalt og bitterhet.

Ettersmaken er derimot litt for besk/tørr. Klarer ikke helt å sette ord på det. Helt klart et godt håndtverk fra Grimstad som jeg vil anbefale en varm sommerdag sammen med fiskemat, oster eller friske grønsaker og dipp.

Poeng: 75 av 100
Pris:
Hvor: Vinmonopolet
Testnr: 202

StoreMys lille ølblogg

1 kommentar:

  1. http://storemy.wordpress.com/2011/06/19/nogne-otiger-tripel/

    SvarSlett