mandag 16. mai 2011

Øl og mat: Royal revolver, Møllergata, Oslo

Etter en fin kveld sammen med gode bloggkollegaer i Oslo, måtte vi ha litt royal mat dagen derpå. Jeg hadde hørt mye godt om Royal Revolver, og hadde ønske om å ta meg en tur dit. Der bestilte jeg Alle burgeres mor:  En 160/320/480g burger med ost, bacon, coleslaw, salat, gorgonzola og BBQ-saus og en Taddy Porter fra Sammel Smith 

Dette vil jeg si var en god match. Ølet synes jeg spesielt til bbq sausen. Maten var ok pluss, der chipsen (pommes frites) var litt dau og slapp, og burgeren var saftig og god. En ting jeg mener de kunne de ha spart seg for var gorgenzola-osten , for den tok hele smaksbildet i retten. 

Restauranten er bygget rundt temaet rock og amerikanske diners. Likte spesielt elghodet som hang på veggen. De kjører stilen helt ut, og det skal de ha full cred for. Jeg kommer nok tilbake en dag jeg er i Oslo. 

Konklusjon: Porter og burger er en god kombinasjon. Pluss for god service fra en hyggelig servitrise, som kunne litt om øl. 

Terningkast 4 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar