torsdag 1. desember 2011

Juleøltest: BrewDog, There is no santa, 4,7%


Det første som slår meg når jeg spretter flasken er at "her lukter det jul". Ølet er mørkt med en fantastisk fint, gyllent rødskjær. Et lett skum, og i følget bildet i skummet skal jeg elske dette ølet.

Ølet lukter pepperkakedeig og kanel, jeg vil gå så langt at det er nesten som å drikke pepperkakedeig. Jeg skulle gjerne ha hatt mer fylde, sødme og mer bitterhet i ølet. For foruten pepper og kanel er det ikke så mye mer og hente. Det er tynt, og maltkarakteren faller nesten før det kommer og ettersmaken så ligger kanelen veldig lenge - og mye. Ikke et øl for min gane.

Pluss for utseende og lukt som fikk meg i julestemning, men resten av ølet skuffet.

Poeng: 40 av 100
Pris: -
Hvor: Systembolaget
Testnr: 273

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar