fredag 15. april 2011

Øltest: Aass, Bayer, 4,7%

Før jeg skriver noe om ølen vil jeg si at jeg la merke til serveringstempraturforslaget på 12 rader før etter ølet kom i glasset, så man må lese testen med 4-5 graders øyner. Det vil si at det ølet jeg har i glasset som holder en kaldere temperatur en anbefalt, ikke frigjør like mye aroma som ved en varmere øl.

Ølet har en nydelig mørk kobberfarge med et godt skum på toppen. Synet av denne ølen er så og si perfekt. Lukten er minimal, men det kan nok være på grunn av at den blir servert for kald. Smaken er frisk, men faktisk litt pikant!?! En kraftig og god maltsmak følger hele smaken, og ølet avsluttes med en god bitterhet. Jeg vil si at dette er en veldig spennende butikkøl.

Poeng: 78 av 100
Pris: 29,90 + pant
Hvor: Meny
test nr 123

2 kommentarer:

  1. Aass bayer er min absolutte favorittøl. Det er riktignok mange typer øl som er bedre, men bayer'n er så utrolig anvendelig og tilgjengeligheten er meget god (bor i Buskerud).
    Den passer i sola på sommeren, i kulda på vinteren, til både fest og kos, til mat (biff og bayer!) og ikke minst i mat! Får-i-kål med bayer i stedet for vann ble en ubetinget suksess i høst.
    Denne ølen bør man alltid ha stående i kjøleskapet!

    SvarSlett
  2. Mack's bayer, mmmmm, må serveres romtemperert.

    SvarSlett