tirsdag 15. februar 2011

Øltest: Velkopopovický Kozel Dark, 3,8%


Kozel er det først tsjekkiske ølet jeg har skrevet om på bloggen. Ølet er brygget på mørk malt - derav navnet "Dark". Det er et godt øl, som i følge nettsidene har vunnet det tsjekkiske mesterskapet i "Dark beer of the year" hele 7 ganger.

Ølet har en duft av karamell, et fint og kraftig skum til å være så "lett". Ølet har en fin balanse gjennom hele smaksforløpet der karamell er hovedingrediens. Et godt tsjekkisk øl, som minne om den norske bayeren.

Helt klart et øl man kan drikke både til mat og til kos!

Poeng: 72 av 100
Pris: ?
Hvor: Dagligvare.

2 kommentarer:

  1. Hei Tommy meget interesang side og blogg.
    Jeg har også testet dette ølet,jeg er helt enig i denne beskrivelsen av ølet.Et godt tsjekkisk øl.

    SvarSlett
  2. Her ser jeg at jeg er veldig sen med å svare dag, men vil takke for tilbakemeldingen. Det setter jeg stor pris på.

    SvarSlett