torsdag 15. september 2011

Øltest: Lervig Aktiebryggeri, Lucky Jack, American Pale Ale, 4,7%

Det tredje ølet mitt fra Lervig er en amerikanskinspirert pale ale. ølet har en fantastisk fin gyllenbrun farge med et lett skum. Når jeg lukter på det kjenner jeg lukten av amerikansk humle. Humletypene er amerillo, citra og chinook. En øl med kraftig humlekarakter, på lik linje som "The Bitter End Pale Ale" fra Two Brothers Brewering som jeg testet for en liten tid tilbake. Det er nesten så jeg tror jeg tester det samme ølet. Hadde vært kult å tatt en blindtest på de to øla, for jeg tror ikke det er sp mye forskjell på de.


Ikke en øl etter min smak, men helt klart et kvalitetsøl. Det blir en for kraftig humlekarakter for meg da jeg heller tar en øl med en større maltkarakter i seg.

Poeng: 58 av 100

Pris:  -
Hvor: Vareprøve
Testnr 227

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar