lørdag 26. februar 2011

Øltest: Hoppin' frog, B.O.R.I.S. The crusher, Oatmeal - imperial Stout, 9,3%

Jeg begynner å bli veldig forelsket i Nord-Amerikansk øl. De som tror USA bare kan by på MiIler og amerikansk Budweiser må tro om igjen. Den amerikanske øl-kulturen er stor, og har mange gode mikrobryggeri. Dette er ett av de. 

Denne stouten ble kåret til den beste Imperial Stout i 2008, og jeg skjønner hvorfor. Den er myk, men seig som olje. Den er lettdrikkelig, men gir deg en god fyldig smak i munnen. Det jeg savner i denne ølen er noe mer bitterhet (slik som den jeg testet i går), men helt klart et øl man kan drikke om igjen og om igjen - dag etter dag. Et førsteklasses øl som legger seg igjen i barten! 

Jeg gleder meg til å teste flere øl fra dette bryggeriet og USA generelt. 

Poeng: 95 av 100
Pris. ca 120,-
Hvor: Vinmonopolet i Valkendorfsgate, Bergen

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar